Η ομορφιά κρύβεται… στο ψυγείο!

Και όμως, πολύ συχνά εμείς οι γυναίκες υποτιμάμε τη δύναμη που έχουν οι τροφές, στο «κυνήγι» για την τέλεια επιδερμίδα! Θέλετε πρόσωπο που ακτινοβολεί; Ιδού τι πρέπει να τρώτε!

Από τη Μαρκέλλα Ρεπανέλη

Συνήθως ξοδεύουµε χρόνο και χρήµα αναζητώντας το τέλειο προϊόν για να δείχνει τέλειο το πρόσωπό µας. Αυτό που πολύ συχνά αγνοούµε ή… σκοπίµως παραβλέπουµε είναι ότι το πρόσωπό µας, για να δείχνει τέλειο, έχει σηµασία τι «βάζουµε» µέσα στο σώµα µας, είτε αυτό είναι τροφή είτε αυτό είναι τοξικές ουσίες, όπως ο καπνός του τσιγάρου. Έτσι, όλες οι γυναίκες γνωρίζουµε ότι το κάπνισµα βλάπτει σοβαρά την επιδερµίδα. Πόσες, όµως, γνωρίζουµε ότι κάποια τρόφιµα ή η έλλειψή τους από τη διατροφή µας µπορεί να επιφέρουν προβλήµατα στο πρόσωπό µας; Για παράδειγµα, πόσες από εµάς ξέρουν ότι όταν δεν τρώµε αρκετές πρωτεΐνες σχηµατίζονται πιο εύκολα ρυτίδες; Και οι ειδικοί βεβαιώνουν του λόγου το αληθές! Παρακάτω, λοιπόν, θα βρείτε µία λίστα από συχνά προβλήµατα της επιδερµίδας του προσώπου και πώς µπορείτε να τα αντιµετωπίσετε µέσω των κατάλληλων διατροφικών επιλογών.

Πρόβλημα: Λεπτές γραμμές και ρυτίδες

Τι χρειάζομαι; Πρωτεΐνη, Αντιοξειδωτικές τροφές
Για λείο πρόσωπο χωρίς ρυτίδες χρειάζεστε κολλαγόνο και ελαστίνη που µε την πάροδο του χρόνου ελαττώνεται η παραγωγή τους από τον οργανισµό. Το να καταναλώνετε πολλές πρωτεΐνες σε κάθε σας γεύµα δίνει στον οργανισµό αµινοξέα, όπως η λυσίνη και η γλυσίνη που τον βοηθούν να παράγει κολλαγόνο και ελαστίνη. Μια έρευνα που δηµοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition αποκάλυψε ότι γυναίκες µε πολλές ρυτίδες στο πρόσωπο κατανάλωναν λιγότερες πρωτεΐνες από εκείνες µε λιγότερες ρυτίδες. Οπότε πρέπει να τρώτε καθηµερινά ψάρι, αυγό, κοτόπουλο ή αν είστε vegetarian, σόγια, ξηρούς καρπούς και λαχανικά. Τα αντιοξειδωτικά από την άλλη σας προστατεύουν ενάντια στην «κακή» ακτινοβολία, το κάπνισµα και τη µόλυνση που σας γερνούν, καθώς καταπολεµούν τις ελεύθερες ρίζες. Ποια αντιοξειδωτικά χρειάζεστε σε καθηµερινή βάση; Βιταµίνη C (πορτοκάλια, ακτινίδια, κάλε, σπανάκι, κόκκινες πιπεριές), βιταµίνη Ε (αµύγδαλα, ηλιόσποροι), φλαβονοειδή (µήλα, σταφύλια, µπρόκολο, µαϊντανός), κουρκουµίνη (κουρκουµάς) και λυκοπένιο (τοµάτα βρασµένη µε ελαιόλαδο). Επίσης, επιλέγετε ωµό ελαιόλαδο στις σαλάτες σας.

Τι να αποφεύγω;
Γλυκά, λευκό ψωµί, αναψυκτικά και ο,τιδήποτε µε υψηλό γλυκαιµικό δείκτη, διότι ανεβάζουν το ζάχαρο και καταστρέφουν το κολλαγόνο.

Σπανάκι: Τρώτε καθημερινά ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι που θα σας δώσει την απαραίτητη βιταμίνη A που χρειάζεστε για λαμπερή επιδερμίδα.
Αυγό: Είναι πλούσιο σε λουτεΐνη, ένα αντιοξειδωτικό που σας προστατεύει από την “κακή” UV ακτινοβολία. Αγαπήστε το!

Πρόβλημα: Ακμή

Τι χρειάζομαι; Φυτικές ίνες, Ψευδάργυρο
Εάν τρώτε ακατάστατα και δε διατηρείτε το ζάχαρό σας σε σταθερά επίπεδα αυτό δηµιουργεί ορµονικές αλλαγές στον οργανισµό σας, µεταξύ των οποίων και των ορµονών που ελέγχουν την παραγωγή σµήγµατος, της λιπαρής αυτής ουσίας που ευθύνεται για την ακµή. Εποµένως, είναι σηµαντικό να διατηρείτε το ζάχαρό σας σταθερό. Πώς; Τρώγοντας αρκετές φυτικές ίνες, είτε από όσπρια, λαχανικά ή βρώµη σε καθηµερινό επίπεδο. Ένα άλλο πολύ σηµαντικό συστατικό που έρευνες έδειξαν ότι λείπει από τους ανθρώπους µε ακµή είναι ο ψευδάργυρος. Το µέταλλο αυτό έχει αντιφλεγµονώδεις ιδιότητες που καταπραΰνουν την ακµή. Υπερ-πλούσια σε ψευδάργυρο είναι τα στρείδια. Μπορείτε να τρώτε δύο την ηµέρα ή -αν δεν είστε φαν- το χοιρινό, το βοδινό κρέας και τα κάσιους θα σας δώσουν την ηµερήσια δόση σας σε ψευδάργυρο.

Τι να αποφεύγω; Γαλακτοκοµικά
Πολλές έρευνες συνδέουν την ακµή µε τα γαλακτοκοµικά προϊόντα και ειδικά το αγελαδινό γάλα. Μία εξήγηση είναι ότι προέρχεται από αγελάδες που τους έχουν χορηγηθεί ορµόνες, οι οποίες επιδεινώνουν την ακµή. ∆υστυχώς, ούτε το οργανικό γάλα είναι λύση καθότι περιέχει φυσικές ορµόνες του γάλακτος. Εποµένως καλό θα ήταν να περιορίσετε ή να εξαλείψετε τελείως από τη διατροφή σας τα γαλακτοκοµικά ώστε σε βάθος χρόνου να δείτε διαφορά στην επιδερµίδα σας.

Πρόβλημα: Ξηρότητα

Τι χρειάζομαι; Ωµέγα-3 λιπαρά οξέα
Η αξία των λεγόµενων «καλών» λιπαρών είναι αδιαµφισβήτητη και ειδικά τα Ωµέγα λιπαρά είναι πλέον κάτι σαν φάρµακο. Για την επιδερµίδα σας είναι ο καλύτερος τρόπος ενυδάτωσης και λάµψης και για την υγεία σας είναι ο µεγαλύτερος προστάτης της καρδιάς σας. Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολωµός, η πέστροφα, ο τόνος, αλλά και τα καρύδια είναι πολύ πλούσια σε ωµέγα-3. Εάν δεν καταναλώνετε αρκετά ψάρια σκεφτείτε το ενδεχόµενο ενός καλού συµπληρώµατος.

Τι να αποφεύγω;  Αλκοόλ και καφεΐνη
Είναι δύο κατηγορίες «ποτών» που σας αφυδατώνουν καθώς έχουν διουρητική δράση και συµβάλλουν στην ξηρότητα της επιδερµίδας σας. Περιορίστε στο ελάχιστο τη χρήση τους.

Ωμό σκόρδο: Ψιλοκόβετε σκόρδο πάνω από κάθε σας γεύμα κι ας μυρίζει! Είναι εξαιρετικές οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του, ειδικά εάν πάσχετε από ακμή..

Πρόβλημα: Θαμπάδα 

Τι χρειάζομαι; Βιταµίνη Α, Πολυφαινόλες
Η βιταµίνη της λάµψης και γενικά του δέρµατος είναι η Α. Βοηθάει στην παραγωγή νέων κυττάρων και έτσι θα δείχνετε και θα αισθάνεστε καλύτερα. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βήτα-καροτίνη δίνουν στον οργανισµό σας το µέσον για να παράξει βιταµίνη Α. Τέτοιες τροφές είναι φυσικά τα καρότα, τα κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά (πιπεριές, πορτοκάλια) αλλά και το σπανάκι. Οι πολυφαινόλες από την άλλη είναι αυτές που µεταφέρουν στο δέρµα οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά µέσω του αίµατος. Πλούσια σε πολυφαινόλες είναι η µαύρη σοκολάτα µε πάνω από 85% κακάο (χρειάζεστε µόλις ένα µικρό κοµµατάκι την ηµέρα), τα σταφύλια και τα µύρτιλα.

Τι να αποφεύγω; Τρανς λιπαρά
∆εν κάνουν κακό µόνο στην καρδιά και στο βάρος σας. Τα τρανς λιπαρά είναι τόσο τοξικά που ενισχύουν την παραγωγή ελεύθερων ριζών στο δέρµα σας µε αποτέλεσµα να θαµπώνει και να εµφανίζει δυσχρωµίες. Τηγανιτές πατάτες, fast food, έτοιµα γλυκά, κακοτηγανισµένα τρόφιµα (π.χ. κοτόπουλο), επεξεργασµένα τρόφιµα όπως πατατάκια, γαριδάκια κ.ά. είναι εχθροί του δέρµατός σας, ειδικά αν τα καταναλώνετε σε ηµερήσια βάση.

Μήλα Φούτζι: Έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό σε φλαβονοειδή, που προστατεύουν την επιδερμίδα από τη φθορά. Εντάξτε τα κάθε μέρα στη διατροφή σας!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here