Η υγεία σας σε αριθμούς!

Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία! Αυτό το ξέρουμε πια καλά. Όμως, πόσοι από μας το τηρούμε; Η πρόληψη συνίσταται σε 2 βασικούς άξονες: τις προληπτικές εξετάσεις και τις καθημερινές συνήθειές μας. Όσο και αν δουλεύουμε σκληρά και ο χρόνος μας είναι πολύτιμος, οι βασικές εξετάσεις και οι καθημερινές συνήθειες που είναι ωφέλιμο να κάνουμε, δεν μας παίρνουν τόσο χρόνο. Αντίθετα, μας προσθέτουν όμορφα χρόνια, γεμάτα υγεία!

Μετά την ηλικία των 20, μπαίνουν στο πρόγραμμα οι ετήσιες αιματολογικές εξετάσεις που δίνουν μια καλή γενική «εικόνα» του οργανισμού μας. Σε αυτές προστίθενται οι γενικές ούρων, η ακτινογραφία θώρακα και σταδιακά, με την πάροδο του χρόνου, οι καρδιολογικές,  όπου ανάλογα με την ηλικία, τις συνήθειες και το ιστορικό σας αυξάνουν τη συχνότητά τους.  Φυσικά, δεν ξεχνάμε τον οδοντίατρο και τον οφθαλμίατρο μας!

Ο καθαρισμός πρέπει να γίνεται απαραίτητα 2 φορές το χρόνο, όχι μόνο για να την καλή στοματική υγεία, αλλά κυρίως επειδή ο οδοντίατρος είναι σε θέση να διαγνώσει κάποια άλλη ασθένεια που τα συμπτώματά της εμφανίζονται στην στοματική κοιλότητα. Ο οφθαλμίατρος πάλι, μπορεί να μας περιμένει ανά 1-2 χρόνια, εφόσον δεν έχουμε κάποια ιδιαίτερη πάθηση.

Αν στις εξετάσεις προσθέσετε και μικρές, καθημερινές αλλά ευεργετικές συνήθειες, θα μπορείτε άνετα να πείτε ότι «καλομαθαίνετε» τον εαυτό σας!

150 λεπτά άσκησης είναι ο ιδανικός χρόνος για να γυμνάζεστε συνολικά μέσα στην εβδομάδα. Αν δεν διαθέτετε αυτό το χρόνο, 7 λεπτά συνεχόμενης, έντονης σωματικής άσκησης ενισχύουν την καύση λίπους και ενεργοποιούν το μεταβολισμό. Αν αποβάλετε και κάποια κακή συνήθεια, ακόμα καλύτερα! Κάντε υπομονή 28 μέρες, καθώς τόσες χρειάζεται ο οργανισμός για να την «σπάσει».

8-9 ποτήρια νερό την ημέρα είναι η ποσότητα που πρέπει να πίνετε για να ενυδατώνεται σωστά ο οργανισμός. Από την άλλη πλευρά ο καφές δεν είναι τόσο ένοχος όσο νομίζατε, καθώς 2 φλυτζάνια καφέ βοηθούν στην καλή λειτουργία του οργανισμού, ενώ 8 γραμμάρια φυτικών ινών στο πρωινό μειώνουν το ζάχαρο.

Τέλος, 1 ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς, ενισχύει την μνήμη και καταπολεμά την κατάθλιψη! Αρκεί βέβαια να μην το παρακάνετε!

2 φορές το χρόνο πρέπει να επισκέπτεστε τον οδοντίατρό σας για καθαρισμό  και μην ξεχνάτε το καθημερινό τρίπτυχο: βούρτσισμα-νήμα-στοματικό διάλυμα.
Τέλος, αποφύγετε να βουρτσίζετε τα δόντια σας κατευθείαν μετά το φαγητό. Ιδανικά, περιμένετε 30 λεπτά.

7 ώρες ύπνου χρειάζεται κάθε βράδυ το σώμα μας για να ξεκουράζεται και να μπορεί να λειτουργήσει. Επίσης, μπορείτε να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας, αποφεύγοντας την επαφή με ηλεκτρονικές συσκευές (κινητό, τηλεόραση, υπολογιστής) 20 λεπτά πριν πέσετε για ύπνο ώστε να «ηρεμήσει» ο εγκέφαλός σας. Όσοι δεν κοιμάστε αρκετά, φροντίστε να λαμβάνετε περίπου 300 θερμίδες εξτρά την ημέρα.

Διαβάστε επίσης:

Πολυκυστικές ωοθήκες: Ένα πρόβλημα με… προεκτάσεις!

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here