Αντί για ζάχαρη… ΤΙ;

Η ζάχαρη είναι επιβλαβής, η ζάχαρη ανεβάζει το… ζάχαρο, η ζάχαρη παχαίνει… Ναι, αλλά µε τι να την αντικαταστήσουµε;


Αν αγαπάτε τα γλυκά τότε σίγουρα δεν µπορείτε να ζήσετε χωρίς ζάχαρη. Όµως, η ζάχαρη στην επεξεργασµένη µορφή της είναι και βλαβερή, αλλά και εθιστική. Πλέον, όσοι δεν µπορούν να ζήσουν µε τη γλυκιά γεύση της, αναζητούν άλλες γλυκαντικές ουσίες και µάλιστα όχι τεχνητές όπως η ασπαρτάµη ή η ζαχαρίνη. Οι εναλλακτικές φυσικές γλυκαντικές ύλες γνωρίζουν µεγάλη ζήτηση διότι δεν περιέχουν χηµικά, έχουν χαµηλότερο γλυκαιµικό δείκτη, είναι πιο γλυκιές από τη ζάχαρη! Ποιες είναι αυτές οι… γλυκιές εναλλακτικές;


Μελάσα - 58 θερµίδες/κουταλιά

Η µελάσα είναι ένα υποπροϊόν της επεξεργασίας του ζαχαροκάλαµου που ανάλογα µε το σε ποιο στάδιο εξάγεται είναι πιο σκούρα και πιο πυκνή. Η µελάσα blackstrap θεωρείται η πιο θρεπτική, ενώ οι πιο ανοιχτόχρωµες είναι λιγότερο περιεκτικές σε θρεπτικά συστατικά και περιέχουν περισσότερη ζάχαρη.


maxresdefault


Στέβια - 0 θερµίδες/κουταλιά

Πρόκειται για µια γλυκαντική ουσία που προέρχεται από τα φύλλα του οµώνυµου φυτού. Είναι πολύ δηµοφιλής χάρη στο γεγονός ότι είναι φυσικό γλυκαντικό χωρίς θερµίδες, όµως η Αµερικανική Επιτροπή Τροφίµων και Φαρµάκων, η γνωστή FDA  δεν την ενέκρινε παρά µόνο το 2008, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε απαγορεύσει τη χρήση της µέχρι το 2011 εξαιτίας υποψιών ότι είναι καρκινογόνος. Είναι 300 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη και για το λόγο αυτό χρειάζεστε πολύ µικρότερη ποσότητα σε σχέση µε τη ζάχαρη.


stevia


Μέλι - 64 θερµίδες/κουταλιά

Το µέλι είναι και αυτό φυσικό παράγωγο που περιέχει µεγάλη αναλογία γλυκόζης, την απλούστερη µορφή ζάχαρης που προσφέρει στον οργανισµό πολλή ενέργεια. Στη χώρα µας υπάρχει µία µεγάλη ποικιλία µελιών µε τιµές που ποικίλουν ώστε να το κάνουν προσιτό στην κατανάλωση, ενώ είναι µια εξαιρετική τροφή που µπορείτε να δώσετε στα παιδιά αντί για ζάχαρη.


honey


Σιρόπι σφένδαμου - 52 θερµίδες/κουταλιά

Μην το µπερδεύετε µε το σιρόπι που βάζουµε στα pancakes το οποίο προέρχεται από καραµελωµένο σιρόπι καλαµποκιού (που είναι πολύ ανθυγιεινό). Το πραγµατικό σιρόπι σφένδαµου είναι φυσικό, πλούσιο σε µαγγάνιο, ριβοφλαβίνη, µαγνήσιο, ασβέστιο είναι όµως… πολύ ακριβό! Ένα µικρό µπουκαλάκι µπορεί να αγγίξει και τα 8 ευρώ!


MAPLE_SYRUP-copy


Νέκταρ αγαύης - 60 θερµίδες/κουταλιά

Περιέχει 25% περισσότερες θερµίδες από τη ζάχαρη, όµως, επειδή είναι πιο γλυκό από αυτήν, χρειάζεστε λιγότερη ποσότητα. Το µειονέκτηµα και το πλεονέκτηµά της είναι ότι περιέχει 90% φρουκτόζη, η οποία σε µεγάλες δόσεις λειτουργεί όπως η ζάχαρη, αλλά σε κανονικές ποσότητες έχει υψηλότερο γλυκαιµικό δείκτη.


bigstock-Agave-Syrup-Pouring-On-A-Glass-84057200