Δημήτρης Σταινχάουερ: Ο Mr. Skinos είναι μία ήρεμη δύναμη

Από την πρώτη στιγμή που θα μιλήσεις μαζί του, νιώθεις την αισιοδοξία που τον χαρακτηρίζει να σε κατακλύζει. Σύντομα θα διαπιστώσεις ότι είναι ένας άνθρωπος που δεν του αρέσει να επαναπαύεται και αναζητά νέες ευκαιρίες και προκλήσεις. Ο Ιδιοκτήτης της εταιρίας Skinos Μαστίχα μας αποκαλύπτει τα στοιχεία που έκαναν το προϊόν του ένα από τα πιο πετυχημένα σε Ελλάδα και εξωτερικό αλλά και για τις ευκαιρίες σε καιρό κρίσης.        

Συνέντευξη στην Πέτια Σαληκυριάκη, Φωτογραφίες: Άγγελος Κοζαδίνος


Πριν πόσα χρόνια ξεκίνησε η ιδέα της δημιουργίας του προϊόντος και πότε υλοποιήθηκε;

Ουσιαστικά η ιδέα της δημιουργίας ενός προϊόντος όπως είναι η μαστίχα Skinos υπήρχε από το 2001 αλλά υλοποιήθηκε σε επιχειρηματικό επίπεδο το 2005. Εγώ είχα μία προϋπηρεσία καθώς δούλευα στην εταιρία Μεταξά και απλά κάποια στιγμή αποφάσισα να κάνω κάτι δικό μου. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα ελληνικό παραδοσιακό προϊόν-ποτό σε μοντέρνα εμφάνιση, κάτι το οποίο δεν υπήρχε μέχρι στιγμής στην ελληνική αγορά, πέρα από το ούζο. Επίσης, είδαμε ότι υπήρχαν μεγάλες δυνατότητες σε εξαγωγές και ήταν ένα στοιχείο υπέρ της απόφασης μας. Νομίζαμε ότι θα κάνουμε περισσότερη δουλειά στο εξωτερικό είναι η αλήθεια, αλλά πέσαμε σε μία καλή συγκυρία θεωρώ που ο έλληνας καταναλωτής άρχισε να στρέφεται σε ελληνικά προϊόντα και έτσι το αγκάλιασε αμέσως.


Ποια είναι τα στοιχεία κατά τη γνώμη σας που το έκαναν να ξεχωρίσει αμέσως;

Το ότι είναι ένα αρκετά γευστικό ποτό, ότι προέρχεται από ένα καθαρά ελληνικό και αγαπημένο προϊόν όπως είναι η μαστίχα, το μοντέρνο και ενδιαφέρον packaging του αλλά και το Marketing Plan που ακολουθήσαμε για την προώθηση του. Επίσης, εμείς ακολουθούμε την αυθεντική συνταγή δημιουργίας του λικέρ, κάνουμε απόσταξη στον κρύσταλλο της μαστίχας και παίρνουμε το μαστιχέλαιο. Παίρνουμε το μαστίχι το βάζουμε σε αλκοόλ και το αφήνουμε να αποσταχθεί, κρατώντας την «καρδιά» της μαστίχας.


Είναι ακριβό προϊόν η μαστίχα;

Ναι είναι πολύ ακριβό, μπορεί να φτάσει και τα 200 ευρώ το κιλό, είναι δύσκολο στην διαχείριση του, η απόσταξη του είναι μία επίπονη διαδικασία, επηρεάζεται από την πάροδο του χρόνου.


Έχετε κάποια σχέση με την Χίο; Πώς σας αντιμετώπισαν;

Όχι , δεν έχω κάποια σχέση με την Χίο πέρα από επαγγελματική. Η αλήθεια είναι ότι αγάπησαν πολύ το προϊόν από την πρώτη στιγμή και το γεγονός ότι το προωθήσαμε πέρα από την ταβέρνα και το σπίτι, δηλαδή ότι προβλήθηκε το λικέρ μαστίχας όχι μόνο σε πανελλήνιο αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Το βρίσκεις πλέον σε μπαρ, στα ράφια μεγάλων σούπερ μάρκετ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Οι άνθρωποι που ήταν και πριν από εμένα στον χώρο, μας παραδέχονται για την επιτυχία του προϊόντος.


Η μαστίχα είναι ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν και τα μαστιχόδεντρα κάτι το ξεχωριστό. Εσάς τι ήταν αυτό που σας μάγεψε όταν αρχίσατε να το ανακαλύπτετε;

Με κέρδισε η ιστορία και η πολυπλοκότητα του προϊόντος, ότι ήταν το πιο κοσμοπολίτικο commodity στην Μεσόγειο. Την Χίο την νοίκιασαν οι Ρωμαίοι, οι Γενοβέζοι, την κατέλαβαν οι Τούρκοι μόνο και μόνο για να εκμεταλλευτούν αυτό το μαγικό προϊόν. Κάνει και εντύπωση στο εξωτερικό γενικά όταν ξεκινάμε και μιλάμε για την μαστίχα και την ιστορία της και για το γεγονός ότι προέρχεται από μόνο ένα μέρος της Ελλάδας, μόνο ένα νησί και από ένα συγκεκριμένο δέντρο, ο σκίνος, που βρίσκεται μόνο στην Χίο.


Το μπουκάλι και το όνομα πώς τα εμπνευστήκατε;

Αρχικά να πω ότι η δημιουργία του Skinos δεν ήταν ιδέα ενός, αλλά πολλών, όπως και η δημιουργία του μπουκαλιού και της ετικέτας. Το μπουκάλι λοιπόν είναι δημιούργημα της εταιρίας Minus, που απόδωσαν με τον καλύτερο τρόπο την ιδέα μας, ο κύκλος η απλότητα του συμβολίζει το μεσογειακό ζεν. Το μπουκάλι μου άρεσε γιατί δίνει την αξία στο προϊόν, είναι ένα ακριβό μπουκάλι. Το όνομα ήταν ιδέα ενός φίλου από την Χίο, ο οποίος μου είπε ότι στην αρχαιότητα ο Ηρόδοτος έλεγε την μαστίχα σκίνος και αμέσως μου άρεσε. Γενικότερα η εξέλιξη του προϊόντος είναι μία ομαδική δουλειά.


Πείτε μου λίγα λόγια για το σχετικά νέο σας προϊόν το Mastiqua.

Ουσιαστική ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013. Σε ένα ταξίδι μου στην Αμερική μου έκανε εντύπωση η πολύ μεγάλη ποικιλία σε νερά και υγιεινά αναψυκτικά που υπάρχει εκεί, με γεύση λεμόνι, πορτοκάλι κλπ. Και εκεί σκέφτηκα ότι έχουμε ένα μοναδικό προϊόν που βοηθάει και στην υγεία του οργανισμού, που είναι η μαστίχα και είπα ότι επειδή δεν υπήρχε κάτι παρόμοιο θα ήταν καλή ιδέα να το υλοποιήσουμε. Και έτσι δημιουργήθηκε το νερό με γεύση μαστίχα. Και είχε μία πολύ μεγάλη και γρήγορη αποδοχή σε Ελλάδα και εξωτερικό, ειδικά στο εξωτερικό μου έκανε εντύπωση πόσο γρήγορα έφευγε από τα ράφια. Το όνομα και το μπουκάλι είναι δημιουργία της εταιρίας Milk, το όλο Packaging ήταν δική τους ιδέα. Το καλοκαίρι στοχεύουμε να το βγάλουμε και σε μεγάλο μπουκάλι.


Πώς αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό την Ελλάδα σε επιχειρηματικό επίπεδο και εσάς τους επιχειρηματίες;

Η αλήθεια είναι ότι μετά την κρίση μας αντιμετωπίζουν πολύ καλύτερα από ότι πριν. Πιστεύω ότι όλη αυτή η δημοσιότητα, έστω και κακή έχει βοηθήσει. Τουλάχιστον προς εμάς έχουν μία πολύ θετική εικόνα και είναι πολύ αισιόδοξα τα πράγματα.


Είναι αισιόδοξο να βλέπεις έναν νέο άνθρωπο σαν εσάς να μην το βάζει κάτω λόγω κρίσης και να αποφασίζει να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά. Τι θα συμβουλεύατε νέα παιδιά που ξεκινάνε να κάνουν τώρα τα επαγγελματικά τους βήματα;

Αυτές οι εποχές, την αναμπουμπούλας και των δυσκολιών πιστεύω ότι είναι οι εποχές που δημιουργούν τις περισσότερες ευκαιρίες. Και εγώ και οι συνεργάτες μου έτσι κινηθήκαμε και μας βγήκε σε καλό. Σε ένα περιβάλλον ρευστό μπορείς να κάνεις τα πάντα, από το να γίνει μηχανολόγος μηχανικός και να βρει δουλειά στην Γερμανία, από το να πάει στο χωριό του και να καλλιεργεί προϊόντα και να τα πουλάει μέσω Internet. Η τεχνολογία βοηθάει πολύ αρκεί να έχεις τις ιδέες, πολλές φορές δεν χρειάζεται καν ένα μεγάλο μπάτζετ. Οι νέοι πρέπει να κυνηγάνε τις ευκαιρίες και πάντα υπάρχουν ευκαιρίες, είτε είναι καλές είτε είναι κακές οι εποχές. Και εμείς στην αρχή, το μπάτζετ ήταν πολύ μικρό, ήμασταν εγώ και ο αδερφός μου, αλλά κάποιες άλλες εταιρίες είδαν την όρεξη μας για αυτό το πράγμα, μας πίστεψαν και μας στήριξαν.


Το επώνυμο σας είναι Στάινχαουερ, έχετε ξένες ρίζες;

Το επώνυμο μας έχει ρίζες στην εποχή του Όθωνα και έμεινε έτσι. Είμαι Έλληνας 100% και γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά.


Οι στόχοι για το μέλλον;

Θέλουμε να αναπτύξουμε το κομμάτι των εξαγωγών και άλλο, να εδραιώσουμε παραπάνω την εταιρία και φυσικά να δημιουργήσουμε και άλλα πρωτότυπα προϊόντα όπως το Skinos και το Mastiqua.


IN CATEFORY: FACES