Dukas: The king of shoes

Κάθε παπούτσι του είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης, ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται ότι η ίδια η Lady Gaga έχει ζητήσει δημιουργίες του στα πλαίσια φωτογράφισής της. Ο άνθρωπος που έκανε τις γυναίκες να ερωτευτούν από την αρχή τα ψηλοτάκουνά τους, μας αποκαλύπτει πτυχές της προσωπικότητάς του, τι είναι αυτό που τον εμπνέει, μας μιλάει για την σχέση του με την Evelyn H.Lauder και φυσικά για τους λόγους που αγαπάει τη Μύκονο.


Interview: Κaterina Konstantopoulou, Make-up by Konstantina Lempesi (Estée Lauder)


4


Νομίζω ότι όπου αναφέρεται το όνομά σας, το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος είναι ότι είστε ο Christian Louboutin της Ελλάδας.
To συγκεκριμένο τίτλο δεν τον αποδέχομαι, μιας και αφορά σε ένα από τα μεγαλύτερα και διεθνώς αναγνωρισμένα brand μίας προηγούμενης γενιάς. Θεωρώ πως έχω ακόμη αρκετά χιλιόμετρα να διανύσω και ειδικά στη διεθνή αγορά.


Πώς είναι ο άνθρωπος Δούκας; Πόσο διαφοροποιείται από τον σχεδιαστή Δούκα;
Ο άνθρωπος Δούκας δεν απέχει και πολύ από το προϊόν DUKAS. Είμαι το ίδιο ευαίσθητος, αγαπάω τον ποιοτικό χρόνο και τρόπο ζωής, ζω μέσα από την αισθητική και πιστεύω ότι η ισχύς είναι εν τη ενώσει, όπως και στη δουλειά!


Με βάση ποια κριτήρια επιλέγετε τους συνεργάτες που έχετε δίπλα σας;
Τα κριτήρια είναι πολύ αυστηρά λόγω της φύσης και της ιδιαιτερότητας του προϊόντος. Οι πολύ στενοί μου συνεργάτες είναι μοιραία και πολύ καλοί φίλοι, μιας και για την ομάδα το συγκεκριμένο αντικείμενο αποτελεί τρόπο ζωής.


Ποιος ή ποια είναι ο καλύτερος/η φίλος σας/φίλη σας;
Οι καλύτερές μου φίλες είναι η Κερασία Κούη, γνωστή και καταξιωμένη make-up artist και η Ελένη Τώρου επίσης καταξιωμένη στο χώρο των δημοσίων σχέσεων, στην οποία χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την πολύτιμη συμβολή της στην επαγγελματική μου πορεία.


Γιατί επιλέξατε να σχεδιάζετε μόνο γυναικεία παπούτσια;
Εννοείται επειδή δεν υπάρχουν όρια αναφορικά στο styling της γυναίκας και αυτό είναι θέμα δομής και φύσης. Σε αντίθεση με τον άντρα που όσο επιβαρύνει το look του με στυλιστικές προτάσεις, γίνεται γραφικός και χάνει το ρόλο του. Δεν αποκλείω βέβαια, τον σχεδιασμό μίας ανδρικής σειράς, πάντα με σεβασμό στη λογική του less is more!


Άντρας σχεδιαστής που σχεδιάζει αποκλειστικά haute couture παπούτσια για γυναίκες. Ήταν δύσκολο στην αρχή να σας δεχτούν;
Θα έλεγα ότι τα υποδήματά μας δεν είναι haute couture, αλλά prêt a porter με υψηλή ποιότητα, αισθητική και διαφορετικότητα. Πραγματικά, ήταν δύσκολη η αποδοχή στην αρχή και ειδικά στην ελληνική αγορά που δεν υπήρχε αντίστοιχο brand αναφορικά σε design, ποιότητα και τιμές.


Προσωπικά θεωρώ ότι τα παπούτσια σας είναι και έργα τέχνης. Κάθε έργο τέχνης έχει και μία πηγή έμπνευσης. Ποια είναι η δική σας;
Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζω και εγώ όλες τις συλλογές μου! Η πηγή έμπνευσης σε κάθε σεζόν διαφέρει και αυτή είναι και η μαγεία στη δημιουργία. Ωστόσο, ο πυρήνας που είναι η εμμονή στη σύγχρονη κομψότητα, στη διαφορετικότητα και στην ανατροπή, παραμένει πάντα ο ίδιος.


Ποια είναι η γυναίκα που φοράει παπούτσια Dukas;
Eίναι αυτή που θέλει να είναι διαφορετική, που αντιμετωπίζει τα υποδήματα ως το απόλυτο αξεσουάρ, που είναι ερωτευμένη με τα υποδήματα και νιώθει sexy και θηλυκή, είτε φοράει τακούνια είτε flat.


Ποιο είναι το αίσθημα που θέλετε να νιώθει κάθε γυναίκα όταν φοράει τις δημιουργίες σας;
Αυτό που θέλω και έχουμε κατακτήσει είναι να μη νιώθει δυσφορία επάνω στα τακούνια 12 και 13 εκατοστών.


Ποια είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέγετε κάθε φορά το πρόσωπο που θα αντιπροσωπεύσει το όνομα Dukas;
Μου αρέσουν παρά πολλές γυναίκες. Συνήθως όμως, στις campaign δημιουργώ εικόνες επιλέγοντας λεπτομέρειες από γυμνά σώματα με έμφαση στο προϊόν, χωρίς να υπάρχει ταύτιση με συγκεκριμένο πρόσωπο.
Τι παραμένει ίδιο σε κάθε κολεξιόν και τι αλλάζει;
Κάθε collection είναι ένα παιχνίδι χρωμάτων, συναισθημάτων και διάθεσης. Όλα αλλάζουν, φρεσκάρονται και μας εκπλήσσουν. Αυτά όμως, που παραμένουν ίδια είναι τα signature heels του brand που αποτελούν και την ταυτότητα της φίρμας.


Αν σας ζητούσα να χαρακτηρίσετε με λίγες λέξεις τη νέα σας καλοκαιρινή κολεξιόν;
Θα έλεγα ότι η συλλογή υμνεί το ελληνικό καλοκαίρι και τη μεσόγειο, με αναπάντεχες exotic πινελιές και με ηλιοκαμένες μεταλλικές λάμψεις που αποθεώνουν το style.


Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας showbiz, όπως η Rihanna και η Jennifer Lopez, η Diana Ross, η Lady Gaga, η Madonna, η Lana del Rey έχουν επιλέξει δημιουργίες σας. Πώς είναι το συναίσθημα, του να ξέρεις ότι σε επιλέγουν τόσο μεγάλα ονόματα;
Νιώθω πολύ χαρά, ικανοποίηση, ενθουσιασμό, αλλά και μεγάλη ευθύνη παράλληλα!


Τι είναι σέξι σε μια γυναίκα;
Sexy σε μία γυναίκα μπορεί να είναι πάρα πολλά πράγματα. Αυτό όμως, που πραγματικά κάνει μία γυναίκα sexy, είναι ο ‘τρόπος’ που κινείται, που μιλάει, που εκφράζεται, που σε κοιτάζει.


Η γυναίκα πρέπει πάντα να φοράει τακούνια;
Δεν μπορώ να φανταστώ τη γυναίκα χωρίς τα τακούνια και πιστεύω ότι ούτε οι ίδιες μπορούν.


To 2005 γίνατε ο πρώτος Έλληνας σχεδιαστής που ξεκίνησε συνεργασία με την Estee Lauder στα πλαίσια της δημιουργίας ενός αξεσουάρ, όπου τα έσοδα από την πώλησή του θα συνέβαλαν στον αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού. Πώς νιώσατε όταν σας έγινε αυτή η πρόταση και πώς γεννήθηκε η ιδέα του Pink Ribbon;
Θέλω να ευχαριστήσω την Estee Lauder Hellas για την τιμή που μου κάνει να σχεδιάζω το PRB για 12 συνεχή χρόνια. Το 2005 που μου έγινε η πρόταση, ένιωσα μεγάλο ενθουσιασμό, τιμή, χαρά, αλλά και ευθύνη, μιας και θα συνεργαζόμουν με ένα από τα μεγαλύτερα brand καλλυντικών ανά τον κόσμο. Η ιδέα για το ροζ βραχιολάκι γεννήθηκε από το team της Estee Lauder Hellas με επικεφαλής την κα Πελίνα Θεμελή (Director τότε της εταιρείας). Aπό την αρχή αποτέλεσε για εμένα μεγάλη δημιουργική πρόκληση, αλλά και πηγή ευαισθητοποίησης παράλληλα, μιας και είχα την τεράστια ευκαιρία να βοηθήσω και εγώ στην εκστρατεία ενημέρωσης κατά του καρκίνου του μαστού, μέσα από τον σχεδιασμό ενός pink bracelet που θα έφερε την υπογραφή μου.


Γνωρίζω ότι το γνωστό πλέον σχέδιο σας “Eve Heels” είναι αφιερωμένο στην Evelyn H.Lauder. Ποια ήταν η Evelyn για το Δούκα;
Η Evelyn H.Lauder, μου έδωσε τον τίτλο του Greek Ambassador για την Εκστρατεία Ενημέρωσης κατά του Καρκίνου του Μαστού κατά τη συνάντησή μας στη Νέα Υόρκη τον Ιούνιο του 2011, λίγο πριν φύγει από τη ζωή, μιας και πάλεψε- αν δεν κάνω λάθος- πάνω από 40 χρόνια με τον καρκίνο. Ήταν και ‘είναι’ η γυναίκα που έχει προσφέρει ολόκληρη τη ζωή της, όσο κανείς άλλος, στη μάχη κατά του καρκίνου του μαστού, ένα « Έργο Ζωής» που θα έπρεπε όλοι μας να γνωρίζουμε! Είναι η γυναίκα που όταν τη συνάντησα και της πρόσφερα ένα ζευγάρι υποδήματα 12εκ. και φωτογραφηθήκαμε μαζί στη Νέα Υόρκη, έβγαλε αμέσως τα δικά της υποδήματα 6εκ. και φόρεσε τα δικά μου για να με ευχαριστήσει και να με τιμήσει. Είναι η γυναίκα που μετά από τη γνωριμία μας, κατά τη διάρκεια της πτήση της επιστροφής μου στην Ελλάδα, με ενέπνευσε να δημιουργήσω το τακούνι Eve Blush Heel, τακούνι που μέχρι και σήμερα έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα και υπάρχει σε κάθε μου συλλογή!


Είστε ένα brand που έχει συνδυαστεί με το Made in Greece. Πόσο σημαντικός είναι πλέον στις μέρες μας αυτός ο χαρακτηρισμός;
Αυτός ο χαρακτηρισμός στη δική μου περίπτωση, έχει σταθεί εμπόδιο στην εξαγωγή των υποδημάτων σε διεθνείς αγορές, μιας και το made in Greece στο διεθνή χώρο αποτελεί συνώνυμο της κατασκευής σανδαλιών με τουριστικό –φολκόρ χαρακτήρα, που αποτελεί και τάση των τελευταίων ετών. Παρ’ όλα αυτά, εμείς επιμένουμε και έχουμε καταφέρει να εξάγουμε με επιτυχία το brand.


Ποια ήταν η συμβουλή που σας έχουν δώσει και σας έχει βοηθήσει;
Τη μεγαλύτερη συμβουλή, μου την έχει δώσει η μητέρα μου και είναι η φράση ‘ να απλώνεις το πόδι σου μέχρι εκεί που φτάνει’.


Ποιανού ανθρώπου που υπάρχει στη ζωή σας, η στήριξή του ήταν καθοριστική για την επαγγελματική σας επιτυχία και καταξίωση;
Ξεχωρίζω τη συμβολή της Ελένης Τώρου σε ό,τι αφορά στις δημόσιες σχέσεις και το promotion /press, αλλά και την κα Αλεξάνδρα Τσουχνικά που φιλοξένησε την 1η μου συλλογή στις boutiques First , με μεγάλη πίστη και υποστήριξη στο brand..
L’Eclaireur boutiques στο Παρίσι, LuisaViaRoma στη Φλωρεντία, TheBOXBoutique στο Λονδίνο, Vierre στο Μιλάνο… είναι λίγα από τα καταστήματα που μπορεί κάποιος να βρει τα παπούτσια Dukas παγκοσμίως. Έχετε σκεφτεί ν’ ανοίξετε ένα flagship store Dukas σε μία από τις μητροπόλεις της μόδας;
Πάντα υπάρχει αυτή η σκέψη, αλλά δεν είναι μία εύκολη απόφαση, μιας και πρώτον το μέγεθος της επένδυσης είναι πολύ υψηλό και δεύτερον η επιτυχία σε διεθνές επίπεδο για ένα luxury brand και πόσο μάλιστα όταν μιλάμε για flagship store, δεν είναι εφικτή έχοντας σαν έδρα την Ελλάδα, όπως συμβαίνει σήμερα.


Τι είναι η Μύκονος για εσάς;
Eίναι συνδεδεμένη με τα καλύτερα μου χρόνια! Είμαι περήφανος ως Έλληνας που έχουμε αυτόν τον ευλογημένο τόπο, μοναδικής φυσικής ομορφιάς, αισθητικής και σπάνιας ενέργειας στον κόσμο.


Που μπορεί να βρει κάποιος τα παπούτσια Dukas;
Στο luxury hotel Cavo Tagoo, φιλοξενείται η 2016 DUKAS Spring Summer Collection με επιλεγμένα, αλλά και με exclusive styles. Στο επίσημο DUKAS online shop www.dukas.com.gr με worldwide shipping, μπορεί κανείς να δει όλες τις συλλογές του brand, στο Attica Golden Hall στην Αθήνα και στο Dukas showroom (Β.Γεωργίου Β’22, Αθήνα, Τ.2107258937)


2


1-back-1


deville-shark-booties-turchese-side-eshop


deville-wave-sandal-noir-side-1


ENGLISH VERSION


Each and every one of his shoes is a true work of art, and he can brag that Lady Gaga herself has requested his creations for a photo-shoot. The man who made women fall in love with their high-heels all over again, reveals to us aspects of his personality, what it is that inspires him, talks about his affiliation with Evelyn H. Lauder and of course the reasons why he loves Mykonos.


I think that as soon as someone hears your name, the first thing that comes to mind is that you are the Christian Louboutin of Greece.
I do not accept this particular title, because it is related to one of the biggest and more internationally acclaimed brands of a previous generation. In my opinion I have many more miles to put under my heels, especially in the international market.


What is Dukas the person like? How different is he from Dukas the designer?
Dukas as a person isn’t that different from the product DUKAS. I am as sensitive, I love quality time and way of life, I live through beauty and I believe that together we stand; the same applies in my work!


Based on what criteria do you select your associates?
The criteria are very strict, due to the nature and the particularities of the product. The people I work very closely with inevitably become very close friends, since this particular endeavor is a way of life for the team as well.


Why you design only women’s shoes?
But of course because there are no limits when it comes to styling a woman and this is a matter of structure and nature. Whereas a man becomes more eccentric and loses his role, the more he burdens his look with styling trends. This doesn’t mean I am closing the door to ever designing a men’s line, but if I do it will be in the logic of less is more!


A male designer that creates haute couture shoes exclusively for women. Was it difficult to become accepted?
I wouldn’t characterize our shoes as haute couture, but rather as prêt a porter of high-quality, high aesthetic and different. Yes, actually it was difficult to get recognized at first, especially in the Greek market where a brand such as ours didn’t exist, when it comes to design, quality and prices.


I personally consider your shoes works of art. Every work of art has a source of inspiration. What is yours?
This is exactly the way I look at all of my collections! The source of inspiration differs every season and this is the magical thing about creativity. However, my main core which is my obsession with elegance, diversity and being unpredictable, remains unchanged.


Describe the woman who wears Dukas shoes.
She is the one who wants to be different, who sees shoes as the ultimate accessory, who is in love with footwear and who feels sexy and feminine, whether she is in flats or high-heels.


What is the sentiment you want women to feel when wearing one of your creations?
I want, and have succeeded the woman not to feel discomfort wearing heels 12 or 13 cm high.


Which are the criteria you use each time to select the face that will represent Dukas brand?
I like many types of women. But usually I create images by selecting details of naked bodies thus emphasizing the product without having it become identified with a particular face.


What changes and what remains the same in each of your collections?
Each collection is a play of colours, sentiments and moods. Everything changes, gets refreshed yet remains surprising. What remains the same is the brand’s signature heel, which is after all our identity.


Characterize your new line with a few words.
It is an ode to Greek summer and the Mediterranean, with unexpected exotic touches and sunburnt metallic shimmers that add glory to the style.
Some of the biggest names of international showbiz, like Rihanna, Jennifer Lopez, Diana Ross, Lady Gaga, Madonna and


Lana Del Rey have worn your creations. How does it feel to know that such big stars choose and trust you?
I feel joy, satisfaction, excitement but at the same time a great sense of responsibility!


What do you find sexy in a woman?
Many things can be sexy in a woman. But what truly makes a woman sexy is the way she moves, talks, expresses herself and the way she looks at you.


Should a woman wear high-heels at all times?
I can’t picture women without high-heels and I believe that neither can they.


In 2005 you became the first Greek designer to collaborate with Estee Lauder, in creating an accessory whose proceeds were used to support the fight against breast cancer. How did you feel when the offer came and how was the idea of Pink Ribbon born?
I want to thank Estee Lauder Hellas for the great honour they have bestowed upon me, allowing me to design the PRB for 12 consecutive years. When the offer was made back in 2005, I felt a great sense of excitement, honour and responsibility, since I would be collaborating with one of the biggest cosmetic brands in the world. The idea for the pink bracelet came from the team of Estee Lauder Hellas, headed by Mrs. Pelina Themeli (the then Director of the company). From the beginning it was a great creative challenge for me, but also a source of awareness, since I had a great opportunity to personally contribute to the breast cancer awareness campaign, through designing a pink bracelet which would bear my signature.


The famous “Eve Heels” design is dedicated to Evelyn H. Lauder. Who was Evelyn to Dukas?
Evelyn H. Lauder, awarded me with the title of Greek Ambassador of the Breast Cancer Awareness Campaign, during a meeting that took place in New York in June 2011, a little before she departed this life, after battling cancer for more than 40 years, if I am not mistaken. For me was, is and always will be the woman who dedicated her whole life, more than anyone else, to the fight against breast cancer, a “Life’s work” we all should be aware of! She is the woman to whom I offered a pair of 12 cm high heels when we first met and we were photographed together in New York, she immediately took of her 6cm heels and wore mine to thank me and honour me. She is the woman who after our acquaintance and as I was flying back to Greece, inspired me to create the Eve Blush Heel , a design that has been particularly loved and has been part of every collection!


Your brand has been correlated with Made in Greece. How significant is this?
In my case this characterization, has been an obstacle to exporting footwear to international markets, since Made in Greece in international markets is synonym with the manufacture of tourist sandals, of a folklore character. Nevertheless, we persevered and we have succeeded in exporting the brand.


L’Eclaireur boutiques in Paris, LuisaViaRoma in Florence, TheBOXBoutique in London, Vierre in Milan… are just a few of the stores someone can find Dukas shoes in, around the world. Have you ever considered opening a Dukas flagship store in one of fashion’s Metropolises?
This is always in the back of my mind, but it is not an easy decision to make, since to start with the size of the investment is very high and second the success of a luxury brand in an international level, let alone a flagship store, is not achievable when your basis of operation is in Greece, as ours currently is.


What is Mykonos to you?
Mykonos is tied to the best years of my life! The most carefree, lively, unforgettable summers. I am proud as a Greek that we have this blessed place, of unique natural beauty, aesthetic and rare vibe unparalleled by any other in the world.


Where can someone find Dukas shoes?
In Luxury Hotel Cavo Tagoo, where you will find selected designs of the 2016 DUKAS Spring Summer Collection as well as some exclusive styles. Also, in the official DUKAS online shop www.dukas.com.gr, which offers worldwide shipping, where someone will find all of the brand’s collections, at Attica Golden Hall in Athens and at Dukas showroom (V.Georgiou B’22, Athens, T. +30 2107258937)


3


deville-asymmetrical-cipria-side-1


sandal-platinum-side


wedge-raffia-noir-side-eshop

 

IN CATEFORY: COVERS