Εορτές & διατροφή: Πώς να φάτε χωρίς τύψεις

Το µόνιµο πρόβληµα όλων µας  μετά την περίοδο των Εορτών, είναι το πώς θα διατηρηθούµε στα κιλά µας, χωρίς όµως, να χρειαστεί να στερηθούµε τις απολαύσεις που λατρεύουµε κάθε χρόνο! Αν και εσείς έχετε την ίδια απορία, µάθετε πώς να κάνετε φίλη σας τη ζυγαριά ακολουθώντας τις συµβουλές του διαιτολόγου Γιώργου Μουλίνου.

Από τον Μουλίνο Γεώργιο


Είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα οι γιορτές συνδέονται πάντα µε υπερφαγικά φαινόµενα. Ειδικά τις γιορτές των Χριστουγέννων είναι σαν µια επαναλαµβανόµενη ατασθαλία κι αυτό γιατί και ο χειµώνας ευνοεί περισσότερη κατανάλωση φαγητού για να θερµορυθµιστούµε εν ψυχρώ, δηλαδή για ν’ αντιµετωπίσει ο οργανισµός µας  τις χαµηλές θερµοκρασίες, αλλά και γιατί µέσα στη γιορτινή ατµόσφαιρα δηµιουργούµε ακατάλληλο διατροφικό περιβάλλον  στο σπίτι, π.χ. διαθέσιµα ανά πάσα στιγµή µελοµακάρονα, κουραµπιέδες, δίπλες, ξηροί καρποί, σοκολατάκια κλπ., µε αποτέλεσµα να τρώµε ακόµη κι αν δεν το έχουµε ανάγκη, αφού πρόκειται για εδέσµατα πολύ γευστικά. Εδώ θα πρέπει ν’ αναφέρουµε επίσης και τις ονοµαστικές εορτές, κάτι που προκαθορίζει ένα εκρηκτικό µείγµα υπερφαγίας στη διάρκεια των επαναλαµβανόµενων εορταστικών τραπεζιών.


Αυτό που µπορούµε να κάνουµε, γιατί για ν’ αποφύγουµε ή να αποκλείσουµε όλα αυτά τα γιορτινά καλέσµατα και εν γένει της εορταστικής διάθεσης, είναι αναπόφευκτο, είναι να δοκιµάσουµε απ’ όλα χωρίς να αισθανθούµε οι φτωχοί συγγενείς της παρέας, αλλά µε µέτρο, προσπαθώντας ν’ αποφύγουµε τις υπερβολές, τη µεγάλη κατανάλωση φαγητού µε τη φιλοσοφία του «δεν υπάρχει αύριο».


Σας παραθέτω µερικά tips, τα οποία θα µπορούσαν να χρησιµοποιηθούν σαν αντισταθµιστικό µέτρο της ακατάλληλης διατροφικής συµπεριφοράς των εορτών, για να επανέλθουµε και σωµατικά και βιοχηµικά  (από πλευράς υγείας) σε µια καλύτερη φυσική κατάσταση και να µη µας κοστίσει η υπερφαγία των εορτών ούτε στην εµφάνισή µας, ούτε στην υγεία µας:

Μην καταλήξετε πεινασµένοι στο εορταστικό τραπέζι.

Ξεκινήστε το γεύµα σας µε µία µεγάλη σαλάτα.

Φάτε απ’ όλα όσα υπάρχουν στο εορταστικό τραπέζι, µε µέτρο όσον αφορά στην ποσότητα.

Περιορίστε τα πολλά τσιµπολογήµατα πριν το κυρίως γεύµα.

Να µην υπάρχουν στο σπίτι σε κοινή θέα και άµεσα διαθέσιµα γλυκίσµατα και ξηροί καρποί, εκτός από τις ηµέρες των εορταστικών γευµάτων.

Προτιµήστε τα µελοµακάρονα, έχουν λιγότερες θερµίδες και λιγότερα λιπαρά από τα υπόλοιπα Χριστουγεννιάτικα γλυκά.

Προσπαθήστε να µην κάνετε επαναλαµβανόµενα µεγάλα γεύµατα.

Αλκοόλ µε µέτρο, 3 µε 4 ποτά την εβδοµάδα.

Προσπαθήστε να µην τρώτε µε τύψεις και ενοχές.

Αυξήστε κατά τη διάρκεια των εορτών τη φυσική σας δραστηριότητα.


*Γιώργος Μουλίνος

MS. PhD φυσιολογίας της άσκησης & της διατροφής. Καθηγητής φυσικής αγωγής - Φυσιοθεραπευτής Ms  Αθλητιατρικής


Ηλία Ηλιού 84, Ν. Κόσµος

www.moulinos-g.gr

Τ: 210 9025700 & 210 9022046,

moulinos@otenet.gr


michael-koukoullis


moulinos_photos


 

IN CATEFORY: BEST CHOICES , HEALTH