ΕΠΙΠΛΑ ΤΗΝΙΑΚΟΣ: Δίπλα σας μια ολόκληρη ζωή

Το 1979 ο Γρηγόρης Τηνιακός ξεκίνησε από ένα μικρό κατάστημα όπου άλλαζε ταπετσαρίες σε έπιπλα. Σιγά σιγά με πολύ δουλειά και όρεξη για το αντικείμενο κατάφερε το 1984 να ανοίξει το πρώτο του κατάστημα στην Ν. Ιωνία και 4 χρόνια μετά πέρασε από την χονδρική στην λιανική. Πλέον 36 χρόνια μετά, αποτελεί εγγύηση στο έπιπλο και αν περάσεις λίγες ώρες μαζί του αλλά και με τους εργαζόμενους στον χώρο της παραγωγής που τα σχέδια των επίπλων παίρνουν μορφή, θα καταλάβεις ότι εδώ όλοι είναι μία οικογένεια και ο πελάτης είναι μέλος αυτής της μεγάλης, όμορφης οικογένειας…

Συνέντευξη στην Κατερίνα Κωνσταντοπούλου, Φωτογραφίες: Άγγελος Κοζαδίνος


Ποια ήταν η φιλοσοφία της εταιρεία τότε όταν πρωτοξεκίνησε και πως έχει διαμορφωθεί με το πέρασμα των χρόνων σήμερα;
Η φιλοσοφία της εταιρείας ευθύς εξαρχής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το λέω εκ του ασφαλούς τώρα άλλωστε το δείχνουν και οι κινήσεις μας, ήταν η ίδια όπως είναι και τώρα. Αντιπροσωπεύουμε τη μεσαία τάξη κι ένα σκαλί παραπάνω. Καταρχάς παράγουμε τα έπιπλα, είναι σημαντικό αυτό. ‘Ένα δεύτερο σημαντικό είναι ότι όχι απλά παράγουμε, κάνουμε μαζικές παραγωγές δηλαδή μεγάλες παραγωγές που σημαίνει ότι αυτό μειώνει το κόστος και ανεβάζει την ποιότητα. Η τεχνογνωσία μας ανεβάζει την ποιότητα. Δηλαδή παράγουμε ένα προϊόν το οποίο είναι οικονομικό και πάρα πολύ καλό στην κατηγορία του. Αυτή ήταν η φιλοσοφία μου από τότε κι αυτή συνεχίζει να είναι μέχρι και τώρα.
Από το 2000 αντιλήφθηκα ότι η αγορά αλλάζει, ότι χρειάζεται πλέον να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο καταστημάτων, να στοχεύσουμε σε άλλες περιοχές, να είμαστε πιο κοντά στον κόσμο κι αυτό ξεκίνησα να κάνω και συνεχίζουμε να το κάνουμε. Δηλαδή προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο καταστημάτων δικών μας έτσι ώστε να βολεύεται ο καταναλωτής βρίσκοντας κάποιο κατάστημα κοντά στο σπίτι του.


Ποια στοιχεία είναι που έχουν κτίσει την εμπιστοσύνη του κοινού και έχετε πελάτες που μπορείτε να πείτε πως είναι μαζί σας χρόνια;
Αυτή τη στιγμή επιπλώνουμε την τρίτη για να μην την τέταρτη γενιά. Δηλαδή αυτή τη στιγμή επιπλώνουμε τα εγγόνια των πρώτων πελατών μας. Αυτή είναι και η δύναμή μας. Ο κόσμος, οι πελάτες μας ο κύκλος που έχουμε κάνει που μάλλον δεν είναι ένας κύκλος αλλά τρεις κύκλοι που έχουμε κάνει και αυτό μας ανεβάζει περισσότερο πέρα από οποιεσδήποτε ενέργειες κάνουμε αν δεν υπήρχε αυτή η προίκα δεν θα απόδιδε.


Σας έχουν πει ποτέ ότι έχουμε ακόμα το έπιπλο που είχε πάρει ο παππούς μας από εσάς πριν 20 χρόνια;
Πάρα πολλές φορές και πολύ περισσότερο τώρα που δίκτυ διευρύνετε . Παράδειγμα όταν ήρθαμε στην Ηλιούπολη που ήταν ένα σημείο άκρως αντίθετο από την έδρα μας μπαίναμε πελάτες στο μαγαζί οι οποίοι είχαν ψωνίσει από τη Νέα Ιωνία και έλεγαν στους πωλητές μας ότι έχουν ψωνίσει από τη Νέα Ιωνία έχω ακόμα πράγματα κλπ. Αυτό χωρίς υπερβολές μπορεί να συμβαίνει και καθημερινά.


Έχετε χτίσει αυτή την εταιρεία με τη φιλοσοφία της οικογενειακής επιχείρησης;
Εξελίχθηκε σε οικογενειακή επιχείρηση γιατί όταν ξεκίνησα ήμουν μόλις 22. Τώρα πια είναι οικογενειακή. Είμαστε όλοι μέσα στην εταιρεία. Είμαστε στην εταιρεία όλοι από το πρωί έως το βράδυ δεν είμαστε μια απρόσωπη εταιρεία . Μιλάμε με τον κόσμο έχουμε με τους πελάτες μας καθημερινή επαφή με τους πελάτες μας με τους προβληματισμούς τους.


Πριν ακόμη κι από κάποια χρόνια όταν ξεκίνησε η άσχημη οικονομική κατάσταση για τη χώρα εμείς απέξω είδαμε πως οι επιχειρήσεις που ασχολούνταν με το έπιπλο επλήγησαν πολύ. Πώς αντιμετωπίσατε εσείς όλη αυτή την κατάσταση; Μπήκατε ποτέ στον πειρασμό να πείτε ότι θα χαμηλώσουμε την ποιότητά μας για να μπορέσουμε να μειώσουμε και τα κόστη μας μείνατε πιστοί στα πιστεύω της εταιρείας;
Δεν το σκέφτηκα αυτό γιατί δεν υπήρχε λόγος. Από την αρχή που ξεκίνησα ακολουθώ την ίδια πολιτική, ένα πολύ καλό ποιοτικά έπιπλο σε μια πολύ ανταγωνιστική τιμή. Ίσα που εμάς μας έκανε πιο επίκαιρους. ‘Ήρθε περισσότερος κόσμος σε εμάς γιατί είχαμε αυτό που όντως ζήταγε. Το πρόβλημα το οποίο θα μπορούσα να πω ότι υπήρχε ήταν το εξής: όταν υπήρχαν οι εποχές της ευημερίας είχαμε μάθει όλοι τουλάχιστον στα έπιπλα για τα οποία γνωρίζω και αγοράζαμε οτιδήποτε ακριβά. Μας είχε πιάσει μια μανία με τα ιταλικά έπιπλα τα οποία τα περισσότερα στην ουσία ήταν ελληνικά βαφτισμένα ιταλικά εκεί ενδεχομένως ήμασταν πιο πίσω στην προτίμηση του κόσμου. Όταν ξεκίνησε η οικονομική κρίση και ο κόσμος στράφηκε στο ελληνικό προϊόν αυτομάτως βγήκαμε μπροστά. Άλλωστε είμαι ο πρώτος που ξεκίνησα να λανσάρω το ελληνικό προϊόν. Και τώρα ας πούμε οι εισαγωγείς βαφτίζουν ελληνικό το έπιπλο που έρχεται από την Κίνα ή την Τουρκία.


Τα μαγαζιά με έπιπλα που έκλεισαν ήταν πάρα πολλά, γιατί πιστεύετε ότι συνέβη;
Γιατί η κρίση αυτή χτύπησε περισσότερο όσους πουλάγανε πράγματα σε εξωπραγματικές και ο κόσμος δεν μπορούσε να τα επομένως δεν μπόρεσαν να αντέξουν οι επιχειρήσεις. Κάποιοι συνάδελφοι δεν είχαν το χρόνο να κάνουν ούτε στροφή δηλαδή από ακριβό έπιπλο πάω στο οικονομικό κι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει. Η ταυτότητα δεν αλλάζει στον καθένα μας και βέβαια είναι καλό να έχουμε ταυτότητα γιατί σε οτιδήποτε κάνεις αν δεν έχεις ταυτότητα δεν μπορείς να προχωρήσεις από τη μία και από την άλλη αν έχεις ταυτότητα δεν μπορείς να την αλλάζεις δηλαδή μια γραμμή που έχεις χαράξει και προχωράς.


Εσείς θεωρείτε ανταγωνιστές σας τις πολύ μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που πουλούν έπιπλα σε πολύ χαμηλές τιμές;
Αυτές είναι πολυεθνικές εταιρείες δεν θα μπορούσε ποτέ να περάσει καν από το μυαλό μου ότι θα μπορούσα να είμαι ανταγωνιστής μιας πολυεθνικής εκείνο που μπορώ να πω σίγουρα είναι πως η εταιρεία η δική μας έχει πάρα πολύ καλύτερα προϊόντα από άποψη ποιότητας και στην τελική τιμή βάζοντας τα πράγματα μέσα στο σπίτι του πελάτη είμαστε και οικονομικότεροι πολλές φορές. Οι μεγάλες εταιρείες ακολουθούν ένα τρικ το οποίο το προωθεί το marketing και θεωρώ ότι κάποτε έπιανε τώρα νομίζω ότι ο κόσμος το καταλαβαίνει και δεν πιάνει πια. Ποιο είναι το τρικ αυτό: Βάζουνε μια αρχική τιμή χαμηλή η οποία δεν περιέχει πάρα πολλά πράγματα είτε αυτό λέγεται μεταφορά είτε τοποθέτηση είτε κάποιο στρώμα.
Το μεγάλο ατού που έχουμε εμείς εδώ είναι ότι δεν αφήνουμε ακάλυπτο τον πελάτη. Δηλαδή αν κάτι συμβεί στο έπιπλο όσα χρόνια κι αν περάσουν εμείς παίρνουμε θέση. Δίνουμε λύση. Δεν τον αφήνουμε εκτεθειμένο. Στις μεγάλες εταιρείες δεν το έχουν πετύχει αυτό είναι απρόσωπες.


Υπάρχουν συμβουλές για την καλή διατήρηση των επίπλων μας;
Δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη συμβουλή μια καλή και φυσιολογική χρήση να γίνετε απλά να μην υπάρχουν υπερβολές δηλαδή το έπιπλο θα το σκουπίσουμε με ένα πανί θα αποφύγουμε να του βάλουμε προϊόντα που έχουν χημικές ουσίες.


Υπάρχουν τρόποι να τεστάρουμε την ποιότητα των επίπλων;
Όχι δεν υπάρχει τρόπος αλλά το προβληματικό έπιπλο φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Το σημαντικότερο για εμένα είναι ο αγοραστής να βλέπει το έπιπλο από κοντά και όχι μέσω εικόνων.


Σε τι κοινό απευθύνονται τα έπιπλα «Τηνιακός» ;
Αν αυτή η ερώτηση γινόταν πριν 5 χρόνια θα μπορούσα να απαντήσω διαφορετικά αυτή τη στιγμή όλες οι κατηγορίες των συμπολιτών μας μας προτιμούν.


Όσο αφορά τη γκάμα των επίπλων που μπορεί να βρει κάποιος;
Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα πραγμάτων που δεν προβληματίζεται ο κόσμος και εμείς βλέπουμε ότι αυτά που παράγουμε αρέσουν στον κόσμο άλλωστε εμείς πάντα κοιτάμε να φτιάχνουμε καινούρια προϊόντα. Έχουμε τμήμα αρχιτεκτονικού σχεδίου το οποίο υλοποιεί κάποια πράγματα.


Ηλιούπολη: Λ.Βουλιαγμένης 393

Χαλάνδρι: Αγ.Παρασκευής 101

Νέα Ιωνία: Ελευθερίου Βενιζέλου 132

Νίκαια: Πέτρου Ράλλη 169

Ίλιον: Θηβών 501


Τηλέφωνο Κέντρου: 210 2794755

http://www.tiniakos.gr/site/

 

IN CATEFORY: DECORATION , FACES