Μια… «βασιλική» συνήθεια!

Ο σοφός λαός λέει να τρως το πρωί σαν βασιλιάς, το µεσηµέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος. Πόσοι όµως, από εσάς ακολουθείτε αυτή τη συµβουλή; 


Αν είστε κι εσείς από αυτούς που η απαιτητική καθηµερινότητα και οι συνεχείς υποχρεώσεις σάς κουράζουν και ψάχνετε συνεχώς τρόπους να αναπληρώσετε τη χαµένη σας ενέργεια, τότε µαντεύουµε πως δε φάγατε – ούτε σήµερα – το πρωινό σας! Και φυσικά, δεν εννοούµε ένα απλό σνακ, αλλά ένα πλούσιο γεύµα γεµάτο µε θρεπτικά συστατικά, ικανό να σας βοηθήσει να φέρετε σε πέρας µια δύσκολη µέρα, στο γραφείο, το σπίτι ή το σχολείο. 


Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι οι οποίοι τρώνε θρεπτικά πρωινά έχουν καλύτερες πνευµατικές ικανότητες απ’ αυτούς που δεν καταναλώνουν γεύµα το πρωί. Αυτός από µόνος του είναι ένας καλός λόγος να εντάξετε συστηµατικά το πρωινό στις καθηµερινές σας συνήθειες, αφού είναι ένας σίγουρος τρόπος να αυξήσετε την απόδοσή σας σε διάφορες δραστηριότητες. 


Dollarphotoclub_70053652


∆εν πρέπει να ξεχνάτε, επίσης, πως το πρωινό είναι ένα καλό εργαλείο και για να διατηρήσουµε µια σωστή ισορροπία στο βάρος µας! Όταν δεν προσφέρουµε στον οργανισµό µας τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία, τον αναγκάζουµε να υπολειτουργεί. Έτσι δεν τον βοηθάµε να µεταβολίσει σωστά την τροφή που προσλαµβάνει, µε αποτέλεσµα να πεινάµε περισσότερο και να καταναλώνουµε µεγαλύτερη ποσότητα τροφής κατά τη διάρκεια των υπόλοιπων γευµάτων. Και µαντέψτε τι προκαλεί αυτό! Ναι, σωστά καταλάβατε, περισσότερα κιλά! 


Σκεφτείτε το και αλλιώς! Μετά την ανάπαυση του βραδινού ύπνου, το σώµα µας έχει ανάγκη από καινούρια καύσιµα για να µπορέσει ν’ ανταποκριθεί σωστά στις υποχρεώσεις που παρουσιάζονται µέσα στην ηµέρα. Με άλλα λόγια,όταν τελειώνει η µπαταρία του κινητού σας φροντίζετε να την φορτίσετε ξανά. Γιατί να µην κάνετε το ίδιο και µε τον οργανισµό σας;


Την τεράστια σηµασία του να καταναλώνετε πρωινό υπογραµµίζει στο τεύχος µας ο γνωστός διατροφολόγος Γιώργος Μουλίνος και σας προτείνει τέσσερα πρωινά ικανά να σας χαρίσουν την ενέργεια και την ευεξία που το σώµα σας χρειάζεται!


Breakfast


Ποια είναι τα οφέλη του πρωινού γεύµατος;

Ενεργοποιεί το µεταβολισµό µας, δίνοντας ενέργεια σε όλες τις βιοχηµικές αντιδράσεις του οργανισµού µας.

Μας δίνει την αρχική ενέργεια που απαιτείται για να ξεκινήσουµε την ηµέρα µας δραστήρια.

Ένα καλό πρωινό, σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίµα, κάτι πολύ σηµαντικό για την παρατεταµένη απόδοση ενέργειας από τον οργανισµό.

∆ια µέσου του ίδιου µηχανισµού (σταθεροποιητής των επιπέδων της γλυκόζης), µας επιτρέπει να µην έχουµε βουλιµική υπερφαγία και να έχουµε καλή διατροφική συµπεριφορά.

Ένα καλό πρωινό, είναι διαπιστωµένο ερευνητικά ότι βελτιώνει τη µνήµη, τη συγκέντρωση και γενικά την απόδοση του εγκεφάλου.

Χωρίς καλό πρωινό, δηλαδή µετά από 10 περίπου ώρες αφαγίας (8-10 ώρες από το βραδινό), µέρος της ενέργειας που προσπαθούµε να πάρουµε θα προέλθει από πολύτιµο µυϊκό ιστό, δηλαδή είναι πολύ πιθανό να υποστούµε καταβολισµό- βιολογική φθορά.


Τι πρέπει να περιλαµβάνει το πρωινό µας;

Το πρωινό είναι αναµφισβήτητα το πιο σηµαντικό γεύµα της ηµέρας για την καλή λειτουργία των εγκεφαλικών λειτουργιών. Είναι σηµαντικό λοιπόν, να περιλαµβάνει σύνθετους υδατάνθρακες (δηµητριακά, µαύρο ψωµί κ.λπ.), οι οποίοι θα σταθεροποιούν τη γλυκόζη στο αίµα. Ωστόσο, αυτοί θα πρέπει να είναι συνδυασµένοι µε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας (γάλα, γιαούρτι, τυρί, αυγό κ.λπ.) και κυτταρικές ίνες, προκειµένου να µπορούµε να πούµε µε σιγουριά ότι θα εξασφαλίσουµε την απαραίτητη ενέργεια τόσο για τις φυσικές µας δραστηριότητες όσο και για τις εγκεφαλικές µας λειτουργίες.


Γιώργος Μουλίνος

MS. PhD φυσιολογίας της άσκησης & της διατροφής, καθηγητής φυσικής αγωγής, Φυσιοθεραπευτής, Ms. Αθλητιατρικής, Dr. Αθλητιατρικής

Τ: 210 9025700

moulinos@otenet.gr


 

PORTRAIT