Η δύναμη της διαφήμισης: Αυτές οι καμπάνιες θα σας σοκάρουν!

Κάποτε ο ΜακΛούαν είχε πει για την τηλεόραση ότι το μέσο είναι το μήνυμα. Σήμερα το μέσον είναι η διαφήμιση και το μήνυμά της “τσακίζει” κόκκαλα!

 

To γεγονός είναι ένα: εταιρείες-κολοσσοί της παγκόσµιας βιοµηχανίας ξοδεύουν εκατοµµύρια σε διαφηµιστικές δαπάνες κάθε χρόνο µε σκοπό να είναι πάντα «παρόντες» στην συνείδηση του κοινού, να δείξουν το κύρος τους στην παγκόσµια αγορά και να «χτυπήσουν» τον ανταγωνιστή τους.

lifemagazinegr_ads_1

Πόσες φορές δεν έχετε αναρωτηθεί «τι ανάγκη έχει η Coca Cola να κάνει διαφήµιση;» «Όλοι ξέρουν την Coca Cola» Αρχικά, το κάνουν λόγω κύρους και για να δείξουν ότι είναι παρόντες και δυνατοί ανταγωνιστικά και δευτερευόντως γιατί κάθε αλλαγή στα υπάρχοντα προϊόντα (νέα συσκευασία) ή ένα νέο προϊόν θα έµεναν άγνωστα στο καταναλωτικό κοινό αν δεν συνοδεύονταν από τις αντίστοιχες διαφηµιστικές ενέργειες.

lifemagazinegr_ads_3

Αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη µορφή διαφήµισης συναντάται στην Αρχαία Αίγυπτο, όπου κάποιες επιγραφές στη Μέµφιδα διαφήµιζαν τις ικανότητες κάποιων επεξηγών ονείρων, τότε η «τέχνη» της δηµιουργίας επιθυµιών και αναγκών στο κοινό έχει πολύ βαθιές ρίζες. Για πολλά χρόνια ή µάλλον αιώνες, η διαφήµιση λειτουργούσε καθαρά ως ένα µέσο προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ τις χαρακτήριζε η απλοϊκότητα.

lifemagazinegr_ads_5

Τα τελευταία χρόνια όµως, η διαφήµιση έχει περάσει σε άλλα επίπεδα και µάλιστα δε θα ήταν υπερβολή να πούµε ότι µερικές διαφηµίσεις µοιάζουν µε πραγµατικά έργα τέχνης, ενώ είναι τόσο έξυπνες και πρωτότυπες που «κλέβουν» την παράσταση και από το ίδιο το προϊόν.

lifemagazinegr_ads_8

Και μετά τα “έξυπνα” μήνυματα ας περάσουμε στα… σοκαριστικά και τη δύναμη που έχει η διαφήμιση να “ξυπνάει” τον κόσμο!

Όταν η διαφήμιση αφυπνίζει!

Εκεί που η διαφήμιση δίνει τον καλύτερό της εαυτό είναι όταν αφορά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα. Καθώς δεν έχει περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο θα περάσει το μήνυμά της, οι εταιρείες που αναλαμβάνουν τις καμπάνιες π.χ. των ΜΚΟ δίνουν ρέστα και συνήθως επιλέγουν το δρόμο του… σοκ για να μας ευαισθητοποιήσουν!

Μάλιστα οι διαφημιστικές καμπάνιες των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό τα τελευταία χρόνια, σε σημείο που έχουν καταφέρει να γίνουν πιο γνωστές και από αυτές διάσημων καταναλωτικών προϊόντων, να κερδίσουν βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς design και διαφήμισης και πάνω απ’ όλα ν’ αλλάξουν συνειδήσεις και να διαμορφώσουν ένα κοινό που -για πρώτη φορά στα χρονικά- μοιάζει να νοιάζεται για τον πόλεμο, τη βία, την κακοποίηση, την πείνα.

Ενδεικτικά ν’ αναφέρουμε ότι οι διαφημιστικές καμπάνιες για τη Διεθνή Αμνηστία έχουν λάβει πολλές φορές βραβεία, με αποκορύφωμα τον Χρυσό Λέοντα στις Κάννες στην κατηγορία “Film”, για το τηλεοπτικό spot με τίτλο «Η υπογραφή σου έχει δύναμη»…

lifemagazinegr_ads_6

Η εικόνα και η σύλληψη στο συγκεκριμένο είδος της διαφήμισης είναι τόσο δυνατά, που σε καθηλώνουν και στο τέλος πετυχαίνουν τον σκοπό τους: ν’ αρχίσεις να μαθαίνεις περισσότερα γι’ αυτό και ν’ αναλάβεις δράση. Ας δούμε μερικές διαφημίσεις κοινωνικού περιεχομένου που τσακίζουν κόκκαλα!

Σοκ… για καλό σκοπό!

Τα βασανιστήρια, η βία κατά των γυναικών, η φτώχεια, η πείνα, οι κλιματικές αλλαγές, τ η παιδοφιλία, η παράνομη αιχμαλωσία, ο ρατσισμός, οι διατροφικές διαταραχές, όλα και άλλα τόσα είναι κοινωνικά θέματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία και οι διαφημιστικές εταιρείες στις οποίες ανατίθενται οι καμπάνιες έχουν επιλέξει το δρόμο του… σοκ για να περάσουν ένα ηχηρό μήνυμα στο κοινωνικό σύνολο. Σταχυολογήσαμε ενδεικτικά μερικές διαφημίσεις με τέτοιο περιεχόμενο ανά κατηγορία και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μια γροθιά στο στομάχι!

Παιδική κακοποίηση και παρενόχληση στο διαδίκτυο

Πώς μπορεί μια διαφημιστική καταχώρηση να μιλήσει για ένα τόσο σοκαριστικό θέμα; Πολύ εύστοχα, πλάγια μεν αλλά κατευθείαν στην…πληγή!

lifemagazinegr_ads_10

lifemagazinegr_ads_sokaristikes_1

lifemagazinegr_ads_sokaristikes_2

Αντικαπνιστικές

Πέρα από τα… σαπισμένα πνευμόνια στα πακέτα των τσιγάρων, μερικές αντικαπνιστικές καμπάνιες έχουν αφήσει εποχή, ειδικά όσες αφορούν τους παθητικούς καπνιστές όπως τα παιδιά!

lifemagazinegr_ads_4

lifemagazinegr_ads_11

Κατά της βίας και της οπλοκατοχής

Μέγα ζήτημα, με πολύ έξυπνες και σοκαριστικές διαφημίσεις που όμως μοιάζει να πέφτουν στο κενό αφού η οπλοκατοχή ειδικά στην Αμερική “προστατεύεται” δια νόμου και η ενδοοικογενειακή βία παγκοσμίως δεν έχει όρια!

lifemagazinegr_ads_sokaristikes_3

lifemagazinegr_ads_sokaristikes_4

lifemagazinegr_ads_7

Για το περιβάλλον και τα ζώα

Η Greenpeace, η WWF και άλλες οργανώσεις για το περιβάλλον έχουν κατά καιρούς δημιουργήσει μοναδικές αφίσες που και σοκάρουν αλλά και λένε την αλήθεια για το πού οδεύει το περιβάλλον!

lifemagazinegr_ads_9

Ως γνωστόν η ευαισθησία του κόσμου για τα ζώα και τα παιδιά είναι πάντα αυξημένη, έτσι μια αφίσα κακοποιημένου ζώου είναι πάντα πολύ δυνατή!

 

Για την οδική ασφάλεια

Ένα πεδίο που έχει δώσει πολύ έξυπνες όσο και σοκαριστικές καμπάνιες είναι αυτό της οδικής ασφάλειας και ειδικά όταν αφορά παιδιά στο αυτοκίνητο.

Χώρες όπως ο Καναδάς ή η Σουηδία είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς αυτά τα ζητήματα, όμως υπάρχουν και outsiders όπως η Ταϋλάνδη που έκανε μια πολύ έξυπνη καμπάνια για να ευαισθητοποιήσει το κοινό να μην οδηγεί υπό την επήρρεια… ύπνου!

Για τις διατροφικές διαταραχές

Όπως λέει και ο σοφός λαός “Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις”!

Διαβάστε Ακόμα:

Η επιστήμη της αθανασίας: είσαι αρκετά πλούσιος για να ζήσεις για πάντα;

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here