Πρωινό: Το σωστό και το λάθος σύμφωνα με τους διαιτολόγους!

Το πρωινό είναι το βασικότερο γεύμα της ημέρας και όπως είναι φυσικό του αρμόζει να είναι… πλούσιο! Τι εννοούμε όμως “πλούσιο”; Οι διαιτολόγοι έχουν πολλά να μας πουν πάνω σε αυτό και ιδού ποια είναι τα σωστά και τα λάθος τρόφιμα για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας!

Από τη Μαρκέλλα Ρεπανέλη

Το πρωινό μας πρέπει να είναι πλούσιο για να έχουμε ενέργεια στις δραστηριότητές μας. Όμως αλλιώς εννοεί ο… μέσος άνθρωπος το πλούσιο πρωινό και αλλιώς ένας επαγγελματίας διατροφολόγος. Και παρακάτω θα σας λύσουμε μερικές απορίες του τι σημαίνει “πλούσιο” πρωινό και άρα τι είναι σωστό και τι λάθος στο πρώτο γεύμα της ημέρας!

Tα συνηθισμένα λάθη μας!

Αυγά, τηγανίτες, σιρόπια, αλλαντικά, μπέικον, σοκολατένια κέικ. Αυτά κάνουν την πρωινή σας φαντασία να οργιάζει; Λάθος! Μέγα λάθος για τη σιλουέτα και την υγεία σας!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (3)Αντί για αυγά με μπέικον που είναι μια αγαπημένη συνήθεια πολλών για ένα πλούσιο πρωινό, οι διαιτολόγοι προτείνουν μια ομελέτα σε αντικολλητικό με την προσθήκη φρέσκων λαχανικών και στο τσακίρ κέφι λίγη βραστή γαλοπούλα!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (4)Pancakes με μπόλικο σιρόπι και βούτυρο; Όχι! Προτιμήστε pancakes ή τηγανίτες ολικής άλεσης με φρεσκοκομμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (5)Δημητριακά πλούσια σε ζάχαρη και άλλα όπως σοκολάτα ή καραμελωμένους ξηρούς καρπούς; Μακριά! Οι διατροφολόγοι σας συνιστούν ένα μπολ βρώμης με λιναρόσπορο, φρέσκα φρούτα, ανάλατους ξηρούς καρπούς και γάλα ή γιαούρτι!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (6)Παραδοσιακό φρυγανισμένο ψωμί του τοστ; Ποτέ! Ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο μόνο!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (7)Φετάρες ψωμιού με πλούσια πραλίνα σοκολάτας; Ρυζογκοφρέτες με φυστικοβούτυρο λένε οι γιατροί ότι είναι το σωστό!

Αν τρώτε πρωινό… έξω

Αν συνηθίζετε να παίρνετε πρωινό εκτός σπιτιού εκεί θέλει ακόμη μεγαλύτερη προσοχή διότι έχουμε την τάση να ξεφεύγουμε! Ειδικά με το… θεσμό του brunch να ανθεί, έχουμε ακούσει και πρωινό με συνοδεία άφθονου αλκόολ αντί για κάποιο ρόφημα! Κάντε πιο “σοφές” επιλογές με όσο το δυνατόν πιο φρέσκα τρόφιμα!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (1)

Αντί για ένα πλούσιο σε λιπαρά custom made σάντουιτς που στην αρχή θα σας χορτάσει αλλά μετά θα σας πεινάσει γρήγορα, επιλέξτε κάποια ομελέτα με σολωμό και φρέσκα μυρωδικά, ή ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής και γαλοπούλα ή κοτόπουλο.

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (2)

Λουκάνικα και τηγανιτές πατάτες; Ποτέ! Μια πλούσια σαλάτα με πρωτεΐνη από κοτόπουλο ή έστω βραστά λουκάνικα γαλοπούλας είναι μια πιο σωστή επιλογή!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (8)

Μη φορτώνετε τον οργανισμό σας με μιλσέικ τίγκα στη σαντιγύ και στο παγωτό. Προτιμήστε έναν ανάμικτο χυμό ή ένα smoothie με γιαούρτι και φρέσκα φρούτα.

Και δύο έξτρα tips!

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (9)

Οι γιατροί λένε ότι είναι λάθος να ξυπνάμε και το πρώτο πράγμα που πίνουμε να είναι γάλα. Ο λόγος; Ενεργοποιεί τα οξέα του στομάχου με αποτέλεσμα να μας πιάσει καούρα, ειδικά εάν έχουμε πρόβλημα με το στομάχι μας. Μπορούμε να πιούμε γάλα, αφού πρώτα έχουμε φάει κάτι στερεό.

lifemagazinegr_proino_sosto_kai_lathos (10)

Επίσης, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ειδικά στο πρωινό είναι λάθος να επιλέγουμε γιαούρτι 0% πιστεύοντας ότι έτσι θα κλέψουμε μερικές θερμίδες. Το λίπος του γάλακτος ενεργοποιεί την ορμόνη χολεκυστοκινίνη που μας βοηθάει να αδυνατίσουμε! Προτιμήστε, λοιπόν, ένα γιαούρτι 2-5% λιπαρά!

Πηγή: Brightside.me

Διαβάστε ακόμη:

Αυτοί οι χάρτες… τρώγονται!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here