Workout Hall: Girls know how to lift!

H Μαρκέλλα Παντελίδη, CrossFit Coach στο Workout Hall, καταρρίπτει το μύθο που θέλει την προπόνηση με βάρη να είναι μόνο… αντρική υπόθεση!

Η προπόνηση με αντιστάσεις ή βάρη, όπως κοινά συζητείται τα τελευταία χρόνια, κατέχει επάξια μια από τις πρώτες θέσεις στην εκγύμναση των αθλούμενων, καθώς αποτελεί έναν από τους πιο ενδεδειγμένους τρόπους μυϊκής ενδυνάμωσης. Αν και για πολλούς θεωρείται «αντρική υπόθεση», ερχόμαστε να καταρρίψουμε αυτό το μύθο, αποκαλύπτοντας τα οφέλη που δημιουργούνται όχι μόνο στους άνδρες αλλά και στις γυναίκες.

Το μυοσκελετικό σύστημα μιας γυναίκας αποτελεί ένα από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά της υγείας της, γι’ αυτό πρέπει να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Η προπόνηση με βάρη αυξάνει τη μυϊκή μάζα και ταυτόχρονα μειώνει το σωματικό λίπος. Ένα πρόγραμμα άσκησης με προοδευτικά αυξανόμενα βάρη έχει ως αποτέλεσμα το «ξύπνημα» του μεταβολισμού, πράγμα που σημαίνει ότι θα αυξηθεί ο ρυθμός καύσης των θερμίδων, ακόμα και σε περίοδο ανάπαυσης.

Τα οφέλη

Ένα σωστά σχεδιασμένο πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δεξιότητες κάθε γυναίκας, συμβάλλει στην αύξηση της μυϊκής δύναμης, της μυϊκής αντοχής, της οστικής πυκνότητας και στην ανθεκτικότητα των συνδετικών ιστών. Οι γυναίκες, από νεαρή ηλικία, θα πρέπει να εντάξουν στην καθημερινότητά τους ένα τέτοιο πρόγραμμα, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης, καθώς και για την αύξηση του βασικού μεταβολισμού, ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα αργότερα στη ζωή τους και ειδικά στα στάδια της εμμηνόπαυσης. Άλλα σημαντικά οφέλη που δημιουργούνται είναι η καλή νευρομυϊκή συναρμογή, η ικανότητα ελέγχου της σωστής στάσης και της ισορροπίας του σώματος στις καθημερινές δραστηριότητες και ο άρτιος συντονισμός κινήσεων που βοηθούν στην αποφυγή τραυματισμών.

Θα… χαλάσει το σώμα μου;

Η θεωρία ότι οι ασκήσεις με βάρη θα αυξήσουν τον όγκο στο σώμα μιας γυναίκας έχει αρχίσει να καταρρίπτεται. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για υπερτροφία των μυών τους, διότι έχουν διαφορετική μυϊκή συχνότητα, μειωμένα επίπεδα τεστοστερόνης και αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων σε σχέση με τους άνδρες.

Τι πρέπει να προσέχω;

Όλα τα προγράμματα ενδυνάμωσης ενέχουν κινδύνους. H άσκηση με αντιστάσεις είναι εντελώς ακίνδυνη όταν γίνεται πολύ καλή προθέρμανση, χρησιμοποιείται η σωστή τεχνική εκτέλεσης, τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας και η αύξηση του βάρους γίνεται προοδευτικά, με την επίβλεψη του σωστού προπονητή.

Infos: Κυβέλης & Ρόδων 6, Άλιμος, Τηλ.: 210 9902038 /698 0040999, www.workouthall.gr, info@workouthall.gr, FB: Workout Hall

Διαβάστε επίσης:

Ενδυναμώστε το σώμα σας με ΤΚΟ στο Workout Hall!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here