Όλοι γνωρίζουμε ότι οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι αναγκαία για την υγεία μας γι’ αυτό  και θα πρέπει να εντάξουμε ενεργά το περπάτημα ανάμεσα στις καθημερινές μας δραστηριότητες!

Πολλοί θεωρούν ότι το περάπτημα είναι η ευκολότερη μορφή άσκησης. Πιθανό να να έχουν δίκιο ωστόσο το εύκολο στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν σημαίνει και λιγότερο αποτελεσματικό. Στην πραγματικότητα το περπάτημα είναι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα για την υγεία μας!

lifemagazine.gr (3)

1. Καις θερμίδες

Το σωματικό βάρος και η απόσταση που περπατάς είναι οι βασικότεροι παράγοντες που καθορίζουν το πόσες θερμίδες θα κάψεις. Η ταχύτητα που περπατάς έχει μικρότερη βαρύτητα σε σχέση με τα παραπάνω. Ανεξαρτήτως σώματος ωστόσο το τακτικό περπάτημα βοηθάει αρκετά στην απώλεια βάρους και βελτιώνει αρκετά το μεταβολισμό μας.

2. Είναι εύκολο και μπορεί να το κάνει ο καθένας

Το περπάτημα είναι μέσα στην καθημερινότητά μας, δεν χρειάζεται να είμαστε ιδιαίτερα γυμνασμένοι και δεν απαιτεί να έχουμε αυξημένη αντοχή όπως συμβαίνει σε άλλες δραστηριότητες.

3. Δεν χρειάζεσαι ειδικό εξοπλισμό

Ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα στο περπάτημα είναι ότι το μόνο που χρειάζεσαι είναι χρόνος και διάθεση!

lifemagazine.gr (2)

4. Είναι από τους ευκολότερους τρόπους να δραστηριοποιηθείς

Εξαιτίας της μειωμένης έντασης είναι από τις καταλληλότερες μεθόδους δραστηριοποίησης. Όσο αγύμναστοι και να είστε το περπάτημα δεν αποτελεί άθλο και είναι ο πιο εύκολος τρόπος σιγά σιγά να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάστασή. Μάλιστα ακόμα και σε επαγγελματικό επίπεδο οι περισσότεροι αθλητές ξεκινάνε την προπόνησή τους με περπάτημα.

5. Μειώνει το άγχος και βελτιώνει τη διάθεσή μας

Κατά καιρούς έχουν γίνει αρκετές μελέτες σχετικά με το άγχος και την καταπολέμησή του. Οι μελέτες αυτές έλαβαν μέρος κυρίως σε πανεπιστήμια ανά το κόσμο με το αποτέλεσμα να είναι πάντα το ίδιο: Το περπάτημα είναι από τα πολυτιμότερα όπλα κατά του άγχους! Σου δίνει χρόνο να σκεφτείς, καθώς και μία διέξοδο από τη καθημερινότητά σου για όσο αυτό διαρκεί. Το να ξεφεύγεις από το καθημερινό σου περιβάλλον για λίγο, να αναπνέεις καθαρό αέρα και να νιώθεις το σώμα σου να λειτουργεί, αποτελεί από μόνο του ανακούφιση από την πίεση. Μάλιστα οι μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι περπατάνε πιο κοντά στη φύση, σε πάρκα ή δάση έχουν διαπιστώσει ακόμη μεγαλύτερο αποτέλεσμα στην καταπολέμιση του στρες.

6. Δεν απαιτεί πολύ ενέργεια

Κατά τη διάρκεια του βαδίσματος οι μύες μας δεν απαιτούν μεγάλα ποσά ενέργειας από τον οργανισμό καθώς δεν χρειάζεται να ταλαντωθούν ιδιαίτερα εξαιτίας της μικρής έντασης που έχει το περπάτημα σε σχέση με άλλες ασκήσεις.

7. Βοηθάει τα κόκαλά μας να παραμείνουν δυνατά

Δεν είναι τυχαίο ότι οι γιατροί συνιστούν το περπάτημα ως ένα από τα πιο δυνατά όπλα κατά της οστεοπόρωσης. Η κίνηση βοηθάει στο να χτιστούν τα κόκαλα, βελτιώνει την ισορροπία και την ευκαμψία μας.

8. Τονώνει τους μύες μας και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε όλοι όταν ξεκινάει η μέρα μας είναι να τεντωθούμε από το κρεβάτι μας. Όταν κοιμόμαστε οι μύες μας παραμένουν σε αδράνεια για αρκετές ώρες και με το τέντωμα τους ερεθίζουμε με αποτέλεσμα να συστέλλονται και να ξεκινάνε να λειτουργούν καλύτερα. Έτσι λοιπόν βοηθάει το περπάτημα τους μύες μας να δραστηριοποιηθούν περισσότερο και μακροπρόθεσμα να δυναμώσουν. Όσο πιο δραστήριοι είναι οι μύες μας τόσο πιο δύσκολο είναι να τραυματιστούν κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε δραστηριότητας.

9. Βελτιώνει την αθλητικότητά μας

Όλοι οι άνθρωποι έχουμε όρια όσον αφορά την αθλητικότητά, από το πόσο γρήγορα τρέχουμε, τι απόσταση μπορούμε να διανύσουμε ή το πόσα κιλά μπορούμε να σηκώσουμε βάρη. Όλα αυτά μπορούν να βελτιωθούν με την άσκηση. Κακά τα ψέματα το τρέξιμο είναι σίγουρα πιο αποτελεσματικό από το περπάτημα καθώς απαιτεί μεγαλύτερη μυική δραστηριότητα, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Το περπάτημα μας βοηθάει να βελτιωθούμε σταδιακά σε αντίθεση με το τρέξιμο. Πολλοί θα διαπιστώσετε ότι μετά από λίγο καιρό θα μπορείτε να περπατήσετε μεγαλύτερες αποστάσεις πιο εύκολα και πιο ξεκούραστα σε αντίθεση με το τρέξιμο το οποίο απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια για να βελτιωθείτε στους αντίστοιχους τομείς.

lifemagazine.gr (4)

10. Εύκολος τρόπος για τη μείωση και τη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2

Για τους ανθρώπους που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 η άσκηση είναι όσο σημαντική είναι και η διατροφή. Θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε μορφή άσκησης καθώς η υπερβολική άσκηση σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στον οργανισμό. Το περπάτημα πάντως φαίνεται να είναι η κορυφαία μορφή άσκησης που συνιστούν οι περισσότεροι γιατροί.

11. Βελτιώνει την καρδιά και την καρδιαγγειακή υγεία

Η προσθήκη του περπατήματος στην καθημερινότητά σας είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να βελτιώσετε την καρδιαγγειακή σας υγεία. Όλες οι μορφές άσκησης καθώς και το περπάτημα βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς μας μειώνοντας την υψηλή πίεση του αίματος, τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια, τη πιθανότητα καρδιακού επεισοδίου και το μεταβολικό σύνδρομο. Κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες το περπάτημα μπορεί ακόμα και να σώσει ζωές!

 Διαβάστε ακόμη:

Φάκελος Βιταμίνες: Μάθε τις από την A έως την F!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here